Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

For questions regarding the models and airports / Bei Fragen zu Modellen und Airports
Chow
Posts: 10
Joined: 09 Apr 2011 15:51

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by Chow »

Will certainly give feedback when my mcpx has its maiden but somehow the mcpx model seems extremely wild. I can hover all models (trex250, kds450 etc..) in idle 2 without any problem. But this model is flying like the gyro is disabled. Just not sure if it's simulating reality :roll:

**Edit**

I did fly the mcpx in Clearview a few weeks ago and it showed other characteristics..
User avatar
Husky001
Posts: 169
Joined: 12 Dec 2008 11:35

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by Husky001 »

did you have installed the newest Version? The Model should not behave like you discribed it
watch your six
Chow
Posts: 10
Joined: 09 Apr 2011 15:51

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by Chow »

I think I did. Installed the new parameters xml file.. Just was brave enough to do a real maiden with my mcpx in my livingroom and it hovers. In heli-X it goes beserk. Might be me. Will experiment further and give you feedback.. Note I'm using the RTF TX with the mcpx. The DX4E. Could be different than the users with the pro TX.
User avatar
Husky001
Posts: 169
Joined: 12 Dec 2008 11:35

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by Husky001 »

There is a new "final" version online, maybe this solves your problems

Es gibt eine neue "finale" Version bei RHF, Michael hat von mir auch schon die endgültigen Daten erhalten und wird es wohl auch bald hier veröffentlichen.
watch your six
Chow
Posts: 10
Joined: 09 Apr 2011 15:51

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by Chow »

I'll give it a try ;)
Chow
Posts: 10
Joined: 09 Apr 2011 15:51

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by Chow »

Tried it.. Model is too wild. I changed throttle to 60% and expo 40. That simulates my mcpx..
blaugruenheli
Posts: 13
Joined: 10 May 2011 10:27

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by blaugruenheli »

I fly mine with expo 30 - didn't try changing anything else yet.....cheers
stoppelhopser
Posts: 2
Joined: 19 May 2011 22:01

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by stoppelhopser »

Ich würde mir wünschen, das sich jemand mal den Blade 120 sr vornimmt. Fotos kann ich nach Vorgaben machen, da ich einen mein eigen nenne. Sind eh sehr wenig FP-Helis vorhanden.

Entspannte Grüße,
Stoppelhopser
ReinhardG
Posts: 140
Joined: 06 Jun 2011 13:49

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by ReinhardG »

der Blade 120 SR wäre schon nett ... obwohl mir der in real nicht so gefallen hat (ist schon wieder verscherbelt)

ich würde mir einen Blade 450 3D wünschen - besitze den seit 1.Juli, kann nur leider nicht fliegen weil bei der BNF Version kein Akku dabei war (aber nicht so Problem, die China-Lieferung sollte bald eintreffen)

btw: einen schönen Dank an den/die Entwickler dieser schönen Sim - hab bis jetzt einiges gesehen, aber diese gefällt mir noch am besten
chrig
Posts: 42
Joined: 19 Aug 2011 11:31

Re: Welches Modell als nächstes WUNSCHLISTE!!!

Post by chrig »

Hallo,
Wo kann man den mcp x downladen?
Post Reply